Via mijn voormalige collega van het Visagie Platform, Carla van de Puttelaar, hoorde ik over de FNV Mooi Dag. Zij zou daarvoor de programmering en alleen daarom al had ik er vertrouwen in dat het een inspirerende dag zou worden. Omdat dit soort vak evenementen leuker zijn om met collega’s te beleven, had ik afgesproken samen met collega Annelijn Suijkerbuijk. We hebben geen lidmaatschap van FNV maar ook niet-leden konden deelnemen.

De locatie van het evenement was al spectaculair: De SS Rotterdam, een prachtig cruiseschip wat een vaste aanlegplaats heeft in de havens van Rotterdam. ’s Morgens waren er 2 sprekers. Lorraine Vesterink, schrijfster van het boek Passievol Ondernemen presenteerde het ochtendprogramma wat startte met een interview met FNV voorzitter Marga Patijn. Richard van Hooijdonk had een dynamisch verhaal over de toekomst van social media, marketing en zelfs de mogelijke robotisering in de beauty industrie. Heel interessant!

’S Middags was er een heerlijke lunch en begon het workshopprogramma. Iedereen had van te voren 3 korte workshops (Look&Learns) kunnen kiezen. Mijn keuze was gevallen op “Vergroot je Invloed”, “Maak je eigen Videopitch” en “Verleid je klant “.  Zo’n workshop staat of valt natuurlijk met de docent en de een ligt je daarbij beter dan de ander. Maar overall heb ik hierin veel inspiratie opgedaan. Tussen de workshops door was er ook tijd ingeruimd voor het “Belevingsplein”; een soort mini informatiemarkt met noviteiten en demonstraties. Daarna was er nog een loterij met beautycadeautjes waarbij tot onze verbazing , zowel Annelijn als ik in de prijzen vielen (Yeah!!). Na nog wat napraten en borrelen gingen we tevreden weer huiswaarts.